måndag 31 augusti 2009

Fotograf: Tim Walker
Igår efter middagen kom det plötsligt in en tårta med 17 (!) ljus. Och mina värdisar började sjunga Happy Birthday och allt var väldans trevligt. Tårtan var dessutom av choklad och välldigt god.
Jag börjar bli mer bekväm i deras närvaro, innan var jag så nervös och tänkte bara på vad jag skulle säga och om det var rätt eller fel, men det spelar ingen roll längre, de säger åt mig och hjälper mig med ord, så att jag lär mig nya varje dag. Mitt uttal är väl mest problem men det blir ju bättre med tiden.
Jag visade dem också bilder på Geddo Wahib vid sin lilla de(o)ckan i Egypten, och teta Adiba vid symaskinen hemma i vårat kök. De tyckte att de var väldigt charmiga och verkade uppskatta det. :D

5 kommentarer:

  1. så trevligt !!! det kanske bara var lite spända. jag vill också ha choklad

    SvaraRadera
  2. Vad kul! :D
    Här hemma har Svenolof kommit på att läxor är det roligaste i livet och ger oss dem från fredag till måndag och från måndag till tisdag (idag). Vi protesterar och gör dem inte xD hoppas vi lär oss ändå och att han itne blir alltför arg :D min novell går sakta framåt och jag saknar dig något otroligt! hoppas du bestämmer dig för att komma hem någon helg snart! (A) pussoch kram ,angelika <3

    SvaraRadera
  3. Grace, haha men köp choklad då! :) Fattar inte din mening riktigt. DET var lite spända?

    Angelika, men vad oschyst! Då måste ni ju plugga helger oxå!
    haha, det är bra! Då kan ju ni bli arga på honom för vad han tvingar er göra :)
    Jag saknar dig oxå, och jag ska ringa de närmaste dagarna har jag tänkt. :) Men du får komma!! Jag ska ingenstans än på ett tag! Idag har jag förresten hittat julklappar åt er alla men såklart har jag inte köpt dem än för dem skulle bara ta massa plats i mitt rum. Adjöken fröken!

    SvaraRadera
  4. ja må du leva i hundrasjutton år Gud välsigna dig ät inte för mycket chklad spara lite åt mig haha har du redan börjat tänka på julklappar tänk på mig saknar dig puss och kram adela

    SvaraRadera
  5. Tack Adoli! Jag lovar att jag ska tänka på dig oxå! :)

    SvaraRadera