onsdag 26 augusti 2009

Hogwarts

Detta är min nya skola! Ett vackert slott som byggdes för flera hundra år sedan för att utbilda präster. Det är först på ~1900-talet som det blivit ett universitet och ett internat för mer än 500 elever med olika nationaliteter. B.la från Amerika, Mellanöstern och Asien.
Just nu byggs bilioteket om så att vi får Starbucks. Förövrigt är det bara svenska skolan som börjat skolan än. De andra studenterna kommer den 7 september, så vi får göra all vår lunch nästa vecka.
Dessutom är våra scheman helt messed up! Hur långa håltimmar som helst och ibland lektioner till klockan 17.50! Och eftersom alla kommit från olika skolor så har ingen läst samma sak så vissa har läst halva kurser och ibland 2/3 av kursen osv.
Sen så är det individuella valet inte så mångsidigt. Jag hade hellre tagit Bild och formgivning än tyska steg 4, de hade inte så många valmöjligheter... Vi väljer oxå valbara kurser själva. Och ingen vet någonting, alla är förvirrade och imorgon ska vi ta oss in till London City på egen hand! På en bestämd tid! Och om vi inte är på plats åker dom utan oss! Vi ska nämligen åka runt i floden och se på Londinium imorgon. Ska bli spännande eftersom jag hittills bara sett förorten. Och kanske hinner jag även köpa ett engelskt kontantkort/abonemang, ett temporärt busskort och lite skrivblock etc.
Idag lärde vi oss hur vi skulle ta oss till skolan. Det gick bra och jag har koll på det nu. Vi gick hem genom en stor park med öppna landskap. Men allting är längre än man trott... Jag har fått reda på min klass. Tre killar och nio tjejer. Vissa är tvillingar och några har precis flyttat från Sverige med hela sin familj. Samhällsklassen var 42 stycken, så den blev uppdelad i två grupper. Våra lärare verkar bra, hoppas att första intrycket är rätt bara. Våran kemilärare och mentor hade varit rektor i Nairobi innan han flytta hit för några veckor sen. Vi hade vår första mattetimma, självklart kan ingen mäta sig med Ulrika, men den här Henrik verkar bra... att förklara vägar och sånt förstås. Vi ska ju läsa MaC i väldigt högt tempo så bäst för honom att han är bra! Våran biologilärare verkar vare en overhead-narkoman, men hon säger att hon bryr sig om våra åsikter... Ja, vi får väl se. Idag hade vi också swed dating nej, inte sped dating. ;) Jag träffade en från 3an som var jättetrevlig, hon sa att bäst imorgon var att ta den gröna linjen från Richmond Station. Jag längtar tills jag har koll på läget och på vart man ska gå och hur. Det kommer väl efter ett tag antar jag.
Här är det regn och blåst och 18 grader varmt. Jag är hemma med Isabella, annars är det ingen mer. Vi tänkte spela spel ikväll så att vi får umgås lite mer.
Ha det bäst, Skumbanansfest!

7 kommentarer:

  1. Snnnnyyyyggg skola !!!!
    Kul att du hade en dejt eller två :P
    Sara du måste godkänna dina komentarer så att det visas !!!
    hoppas att du ska ha det skojit i London City
    Puss
    Grace

    SvaraRadera
  2. Om jag inte missar båten så... Men det ska bli jättespännande faktiskt :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅh vad häftigt att se london liksom! :D jag tror att du kommer få koll på läget rätt snart, man lär sig liksom. Och grattis till de bra lärarna och syndomdig till oH narkomanen ;)jag saknar dig. ^^
    Guud vad sent med 17.50 :OOO och jag som tycker att det är jobbigt med 16.10 xD vi har det faktiskt ganska soft hemma nu, vi har bara haft en enda läxa hittills :O ohc det var dom där engelska glosorna som alla typ kunde ^^ jag skriver en jättebra novell som du får läsa när du kommer hem :D jag är på kapitel 3 nu men den blir verkligen grymt bra. Jag älskar dig, hoppas du fick mitt sms :D

    SvaraRadera
  4. Angelika, saknar dig oxå!! Ibland undrar jag vad jag gett mig inpå... Men det var ju aldrig så att jag ville bort från er, jag ville bara till london...

    Jag vet helt sjukt! Och nu väljer vi valbara kurser oxå och det finns INGET kul!

    Vad gött!

    Ja, den måste jag verkligen läsa! Och ja, jag fick ditt sms, fick du mitt?

    SvaraRadera
  5. Sara! Asså är så glad att du gör de här, det är verkligen en helt unik upplevelse!!! Man förändras verkligen. Hoppas du har det bra allt låter toppen!!!

    SvaraRadera
  6. Vilken skola det såg ut som Harry-Potter skolan i Oxfoord ca 1tim.tåg resa från London.Va ropligt Sara och höra att ni grejar detta och klarar av mycket mer än vad föräldrar eller släkt tror.Toppen Vi är stolta över dig(jag,shalo)sköt om dig.puss o kram
    Linda o Josef

    SvaraRadera
  7. Peter, Ja verkligen... det får man ju verkligen inte missa. Hoppas att du har det lika bra som jag!

    Shalo och Linda, Tack det betyder mycket att få höra det från er! Hoppas att ni har det bra i stockholm och att ni inte oroaer för mycket. Puss och kram, skumbanan!!

    SvaraRadera