tisdag 18 augusti 2009

Gbg Med Nv

I torsdags var jag, Patricia,Vedran, Mikael, Oliver, Gunnar och Johanna i Göteborg-Liseberg. Och det var inte berg-och-dal-banorna som var roligast. Utan att träffa dem alla igen! Jag kommer verkligen sakna alla, speciellt deras vridna humor! Så kl. 8 gick vi på bussen, kl. 9.30 var vi framme och Patte behövde lite nya danskläder, så vi gick runt lite i affärerna ( killarna ville emellertid inte gå in på Ginatricot deras rykte var för sårbart:P). Patricia hitta inga danskläder men jag hittade en fin väska som dessutom funkar bra som dataväska! Sedan skulle vi försöka ta oss till Liseberg vilket visade sig vara lite komplicerat men vi kom dit till slut. För mycket folk, för långa köer men annars var det helt okej. Vi hade tur med vädretoch Colorado var faktiskt inte så pjåkigt även om jag inte åkte så mycket mer än det sagolika Sagoslottet. Den sista timmen lättade vi betydligt på våra portmonnäer när vi satte igång och spela på alla möjliga chokladhjul och i Spelhuset. Jag vann inget. Men det gjorde Vedran, 2kg Toblerone och lite Dajm och en chipspåse. Sen kom Oliver med värsta Geisha! ( Fick en påse Dajm av Vedran, han hade två) Kl. 22 begav vi oss ut till bussen. Jag hade lyckats åka gratis hela tiden på grund av att ingen ville eller kunde fylla på mitt kort, såvitt jag vet har ingen riktigt koll på det nya systemet. Vi kom fram till Borås och stod och huttrade i väntan på bussen som inte kom. Det visade dig att Internet inte var uppdaterat på Vägverkets hemsida, vi fick ringa våra stackars föräldrar och be om skjuts hem kl. 00. Sammanlagt stod vi ute i kylan i en timme och Vägverket kan ta och skita ned sig! Väl hemma var jag ganska trött och hade ont i benen, men dagen var iallafall lyckad
Du har också precis läst klart Harry Potter och Dödsrelikerna och därmed hela Harry Potter serien. Känner dig tom, som om du förlorat en nära vän. Men det blir ju så när du läser serier, återigen får du träffa på nya äventyr med hjälten som spelas av dig och återigen besegras de onda av den goda Kraften. Den känslan är Bäst! Men du känner dig ännu tommare när du vet att det är slut. Finito. Aldrig mer! Just när du vant dig, lärt känna din vän. Så du bestämmer dig för att köpa alla böckerna i serien, kanske slipper jag sorgen tänker du. Så att du när som helst kan återvända till Harry Potters magiska värld och varaHjälten. Du är synonymt med Harry Potter! Fyra.ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar