tisdag 18 augusti 2009

Det Var En Gång Två...

Fotograf: Tim Walker
Eftersom det är sommarlov nu har jag märkt att det är väldigt svårt att hålla reda på dagarn.
Jag har bestämt mig för att läsa ut alla Harry Potter-böckerna innan jag beger mig ut till väst, som Kerstin så fint uttryckte det, jag har kommit till femte boken Harry Potter och Fenixordern, och när man ser den inger boken stor respekt… 1001 sidor!! Jag undrar varför jag inte lagt vantarna på den innan. Kanske för att jag i ett halvdant försök försökte läsa bok ett i serien när jag var åtta och inte fatta ett skvatt. Fast just nu läser jag så mycket att folk runt omkring mig börjar bli irriterade.
Idag har jag vart i Borås och köpt de sista grejerna till London, som presenter till mina värdisar och tandkräm. Min familj består av fyra personer: Steve som reser mycket eftersom han är en väldigt betydande person i sin reklambuissness. Julie som är coolaste coolaste dagisfröknern (<– Felstavat). Olivia och Abigale grymaste, sportigaste tvillingarna som verkligen inte är fjortisar( får man hoppas). Och sist men inte minst.. Pippen, Jack Rusell hunden som är coolare än Bolt och kan flest tricks än någon annan hund i hela kvarteret! Har jag berättat om mitt rum? En egen hundratriljonersfilibunkustriljaders tum tv.Största sängen med satään-sängkläder som gör att man nästan halkar av, och det finns så mycket kuddar så där man ser på tidningarna och det är den geniala tapeten med de mest snillrika tavlorna och allt går smidigt i samma stil som resten av palatset jag bor i. Skrivbordet där jag kan lägga min dator och hyllor där jag kan ha mina böcker och garderoben som rättar sig efter den exakta mängden kläder som jag har med mig, och som ständigt blir större eftersom jag tänkt att köpa mängder när jag väl kommer dit. Och fönstret…. Som har utsikt mot havet, där duvor fridfullt landar på fönsterbrädet med post och fönstret ligger i det perfekta läget så att inte solstrålarna kikar in i de mest bisarra moments. Och bara i mitt rum finns en dörr till mitt egna badrum. Med värsta fina handmålade toaletten och mina alldeles egna Kalle Anka tidningar och toarullar med hjärtan och soduko på och största dushen med inbyggd radio och djungelregn som stimulerar huden. Jag kommer bo på Desperate Houswifes-kvarter med kungliga parker och exotiska skogar med rådjur och hjortar i närheten och tio minuter bort från övriga små caffèer och mysiga inneställen. Tio minuter från pumpavagnen som ska eskortera mig till mitt slott till skola. Svenska skolan i London, där det finns kusliga gångar och mystiska lönndörrar som ingen själ utforskat innan och den bästa rektorn som dom någonsin haft, som allmänheten tycker är lite konstig och ibland galen men som i själva verket är ett geni! Nu är klockan 17.21, jag har ingen aning om vilken dag det är.
Puss och Kram Skumbanan!

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig familj, och inte minst, ett UNDERBART hus! Jag är säker på att du kommer stormtrivas i Lonodn! :D <3

    SvaraRadera