tisdag 25 augusti 2009

Idag var jag på andra sidan molnen. Om någon har missat det. :) Allt gick bra... Träffade massa elever som var från Göteborgs-trakten (Borås tex). Så jag känner typ redan ett tiotal. Och alla är jättelätta att umgås med. :) Och varje ny person man träffar lär man sig något nytt utav.

Visste ni tex att om man sitter och spolar på en toalett i ett flygplan så bildas ett vakium, rumpan sugs fast i toalettsitsen som en sugprop, och det kan gå så långt att tarmarna sugs ut ur kroppen.

Lite skillnader mellan Ulricehamn,Sverige och London,Storbritanien:

  • Husen är mycket äldre, och teglet är brungammaldags.
  • Engelskmännen tycker om att bara äta med gaffel.
  • De städar inte husen själva utan hämtar billig städhjälp ( ej generellt)
  • Engelskmännen gillar toaletter, 4 stycken åt 5 personer (ej generellt)
  • Skolbarnen jobbar hårt från 14 års ålder för universitet, 14-20 timmar per vecka.
  • Klockan är nu 21.17, en timma efter Sverige.
  • De äter inte skinka och ost på morgonen.

Sen träffade jag äntligen Julie, en lite mullig engelskkvinna, trevlig, frågvis,hjälpsam. Hon visade mig mitt snygga rum där allt går i blått och vitt. Jag gillar det! Konstigt nog förväntar sig Julie att jag inte ska vara så social, nej alla andra studenter satt bara på sitt rum och chattade och var bara med vid måltiderna! Jag har inte kommit hit för att chatta! Jag har kommit hit för att tjattra! Och det mycker så att jag lär mig fort och mycket! Fast jag kanske inte heller kommer va så social eftersom vi kommer att ha mycket läxor och prov. Dessutom har tvillingarna ett viktigt år framför sig och dem är verkligen seriösa! Så det kommer att smitta av sig på mig! :) Julie tyckte att vi var duktiga på engelska, men det kanske var efter jag sagt till Abi att jag inte pratat engelska på två månader! Haha! Sedan träffade jag de trevliga, långa, smala gussarna, när man lärt känna dem blir det säkert roligare. :) Jag råkade spilla ut all riven ost vid middagen (supper)... Men det var okej, vi skratta åt det sen. De träffar inte deras pappa så ofta, han jobbar i Mellanöstern och kommer hem då och då. De ska resa till honom på höstlovet, så jag vet inte om jag ska få ha hela huset själv ensam... Eller ens få ha hem kompisar när de inte har uppsikt.

Nu är jag verkligen trött, jag har packat ut allt och rummet är mitt. Imorgon är det introduktionsdag och skolfoto. Den verkliga skolan börjar på tisdag. Londonborna börjar sina skolor och jobb på onsdag.

Tänker på er där hemma! Adjöken Fröken!

6 kommentarer:

  1. HAhaha klumpeduns !!!!
    var dem snygga dina nya systrar ?

    SvaraRadera
  2. Haha klumeduns ;)
    Är dina NYA systrar snygga ???

    SvaraRadera
  3. Ja, det är dom väl, inte särskilt lika varandra.

    SvaraRadera
  4. JAG SAAAAAAAAAAAAAAKNAR DIG!
    eh ja, nu har jag väl sagt det några gånger antar jag. fatta att du är i london :O:O:O det är ju ashäftigt! för att hålla dig uppdaterad om livet här i sverige så träffade vi ettorna idag, och vi skrämde slag på dem med 1 st spiderman och så filmade vi alltsammans xD det var jättekul! iallafall, alla håller på att mentalt förbereda sig för fältdagarna, vi måste handla all mat själva :O men det ska bli skitkul ^^ mitt arbetslag är jag, simon, patricia och två från nv09. det blir nog bra, och förhoppningsvis så får vi fram ett stort militärtält så kan alla NV2or sova i samma tält. Vi saknar dig här hemma! Det är tomt! Många pussar och kramar <3

    SvaraRadera
  5. Angelika, HAHAHA lägg ut på Youtube Nu! Jag vill se stackars ettor bli skrämda! UU, Fältdagarna... Blir det några fältdagar i trean? Saknar er alla och ni är ständigt i mina tankar!

    SvaraRadera