tisdag 18 augusti 2009

7 Mila Halsduk

Källa: Prickig Katt, http://prickigkatt.se/
Igår var Kerstin, Hanna, Grace och jag i den vackra staden Göteborg och shoppa. Vi gick runt lite i olika Second-Hand-affärer och göttade oss. Sen visade Kerstin oss en finfin affär som hette Prickig Katt. När jag blir stor skulle jag vilja jobba i en sån affär. De hade roliga hattar och pärl-platte-pärlor-örhängen som var snyggaste snyggaste. Det enda som var fel var väl att priserna inte samarbetar med min budget. Men, men är det handgjort och har folk lagt ner hela sin kärlek och omsorg i att tillverka dessa grejer så får man väl acceptera detta!
Sen käkade vi soppa och jättegott bröd och frossade den degigaste kladdkakan jag någonsin ätit.
Så gårdagens köp:
En fin syförvaringsburk.
Marinblå knästrumpor.
Örhängesset från Panduro så att jag kan tillverka fina pärl-platte-pärlor-örhängen.
7 Garnnystan till Graces halsduk.
Prickiga bakformar i fina färger.
Michael Jackson skiva The Essential.
Och Grace köpte min födelsedagspresent från Monki.
Just nu lyssnar jag på den nya skivan och packar. Tänk att 20 kg ska räcka…. Det kommer det inte och jag kommer få betala balawi. Angelika ska ringa snart och vi ska promenera tillsammans. Det ska bli kalas! Och på tal om kalas… Grattis på 11 års dagen Adela!
Adjöken Fröken!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. hej sara tack så mycket jag älskar dig hoppas du har det bra!! adela

    SvaraRadera