torsdag 20 augusti 2009

STICK

Fotograf: Tim Walker Idag har min dag varit fullkomligt flashig! Idag träffade jag alla i skolan, efter sommaren. Idag lärde jag mig något nytt: hur man använder ett skjutmått och beräknar densitet. Idag hade vi STICK-möte och det var det roligaste på hela dagen. Idag tog jag farväl av alla i skolan, och underbara medlemmar i STICK. Idag känns det vemod. Aldrig mer El Mustacho. Aldrig mer galen tant i studieverkstan som ständigt vill ta kort och frågar vad vi gör för något. Aldrig mer blir mitt svar: Ehh...En halsduk.... Aldrig mer Hajbajs Flyger I Skymningen. Aldrig mer dramateam. Aldrig mer tjejkväll. Aldrig mer kladdlera som förvandlas till svanvaser. Aldrig mer sykurs. Aldrig mer sitta i biblioteket och stirra sönder Elle-tidningarna. Aldrig mer....Aldrig... Eller inte än på ett tag iallafall. Jag vill bara att ni ska veta att jag inte alls vill härifrån.... Jag vill bara dit. Och jag kommer att sakna er och sörja över de ögonblick jag kommer att missa tillsammans med er. Dessutom har jag gigantiska problem med packning. INGET får ju plats! Aldrig att jag har 20 kg eller mindre med mig till London. Ofta 20 kg kommer att räcka mig i 4 månader. På måndag är det håret som ryker. Eller snarare kapas. Och det är Tuuuuuungt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar