onsdag 9 september 2009

Vardag

Jag har läxor. Många. Mycket läxor. Jag kanske inte kan gå på häftiga museum i helgen. Eller bli helt maxat knas på O2 arenan. Eller gå på en festival efter Jubileet.

Idag kom jag för sent till skolan. För bussen hade inte lust att komma. Men den förstår inte att jag kan bli avstängd om jag kommer försent!

Jag frågade Madde om hon ville bo hos mig på lovet, och den pinglan sa ja!! Det förstås om inte nån från Sverige kommer.

Jag fick brev från hemma idag och det var verkligen på tiden. Och jag hörde från en liten sångfågel att ni också fått ett brev. ;)

Idag skulle Anna från Polen städa huset men jag tror att hon glömde mitt badrum.

Jag hade fyra timmars hål idag och då tittade jag på Tv och gjorde läxorna.

Middag: potatisgryta med lamkött. Fett gott!

Mina värdisar ska oxå till O2 på söndag men jag ska gå med Vanja och kanske Henrik och Madde. Men jag vill inte driva bort dem. Vanja går för att träffa ungdommar och få nya vänner. Och enligt min mening är Hillsongs det bästa stället man kan få vänner på.

Imorgon har jag sovmorgon till 1040, och imorgon är det MAMAS FÖDELSEDAG!!!

Hm... Är detta det omtalade (eller o-omtalade) nummer man inte ska nämna? Åldern då man ska börja ljuga, använda anti-rynk krämer, klä sig "ungdomligt", få för sig något och dra härifrån för att fånga dagen varenda dag... Eller är det bara att fira att man blivit ett år äldre och än mer erfaren och vis. Förresten är man bara gammal när man känner sig som det. Våran förra So lärare till exempel. Han är kanske 30 år, kanske yngre. Och konstigt nog går han snart i pension. Jag undrar varför?

Pussar och kramar till Alla som vill ha det! :D Vi ses till Jul eller om 1½ månad.

6 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Nu har jag läst alla trevliga "upplevelser"du printat ner på datorn.
    Du skriver med sådan inlevelse så det känns spännande att läsa om alla dina bravader.
    Du är en riktigt modig tjej som gillar utmaningar. Jag tyckte att jag kände lite av Londonandan när jag läste allt trevligt du skrev om. Du har lätt för att uttrycka dig skriftligt.Du har så många målande ord.
    Jag har just ätit en jättegod födelsedagsmiddag hos din mamma.Hon är superduktig på matlagning och bakning.
    Jag slutar min kommentar med att lyckas med allt vad du gör!!
    Ha det så bra, och jag får ju rapporter från din mamma.
    Kram Siv

    SvaraRadera
  2. Hejsan Siv! Vad roligt att du skriver! Haha du skriver inte så dumt du heller! Printa,bravader, Londonanda etc. Tackar för fina komplimanger och jag hoppas att du blev maxat mätt av god middag. Här i skolan kunde man få homos och arabiskt bröd ;) då tänkte jag på er där hemma! Jag hoppas att vi träffas snart och det var välldigt roligt att höra ifrån dig, Siv! Tack för att du finns där :)
    Puss och Kram Skumbanan!

    SvaraRadera
  3. Halli hallo
    jag vill också vaqra med på jubeliumet !!
    kul att de vill vara med dig. men hur är det med typ de andra har de någon blogg ?? det skulle vara trevligt om man skulle kika lite!!!
    du måste titta på idol det finns på tv4: s hemsida jätta kul

    SvaraRadera
  4. Hejsan Grace! Ja vissa har blogg men jag vet inte vad de heter, OK det ska jag ;=)

    SvaraRadera
  5. SARA JAG VILL ATT DU SKA KOMMA HEM JAG KLARAR INTE MERA JAG SKULLE FÖLJA MED MAMA OCH GRACE PÅ DET LÄGRET OM DU SKULLE VARA MED

    SvaraRadera
  6. Men Jona, vi ses ju om bara några veckor ju! Och nej, det skulle du inte!
    Stå upp dig, "HENTO" (XD) du är stark och jag vet att du klarar det!

    SvaraRadera