måndag 7 september 2009

Jag Är Lycklig Och Jag Mår Fint!

Igår besökte jag Hillsongs i Dominion Theatre i London City. Värsta fina lokalen och allt var MAXAT bra! Och vilket välkommnande... Jag stod i hallen i kanske tre sekunder och sen kommer det fram en tjej till mig, Hej är du ny, vet du vad Hillsong är, var bor du... Sen när jag svarat lite på hennes frågor drar hon fram och presenterar mig till sina vänner och det var typ tusen stycken som jag verkligen inte kommer ihåg namnen på, men alla var jättetrevliga och välkommande, och för första gången sen jag kommit hit har jag kännt mig hemma! Sen började den kännda hillsongs musiken och hela teatern fylldes med Gudsenergi! Jag dansade och sjöng falskt med på låtar jag alldrig hört förr. Det var som en konsert där mittpunkten var Jesus, det var fantastiskt! Sen började en pastor från Amerika predika och han var sjukt sjön! Ni kan förresten se hans predikan, Klicka på länken under rubriken. Där finns förresten alla predikningar som predikats. Den som jag gick på var iallafall Bevan Rusell, Our Hope In Christ. Sen efter mötet som gick fortare an ljuset gick jag och ungdommarna jag mötte och käkade BurgerKing och Subway, alla var schysta och jag bytte nummer med flera av dem. Alla berömde mina kläder typ tusen gånger och hyllade den skandinaviska klädstilen. De trodde också att jag pratade dutch (holländska). Jag fick en engels bibel också.
Men kortfattat kan man väl säga att detta var det bästa jag gjort sen jag kommit hit och jag ska definitivt gå igen! Nästa vecka är det 10 års jubileum och Hillsongs skriver historia när de har sitt möte i självaste O2 arenan!! Där får det plats 200 000 människor!! Jag vill ta med kompisar men jag är rädd för att det kan driva bort dem eftersom det inte är alla som gillar hillsongs system. Men en klasskompis är iallafall med, men hon kommer väl bara för att träffa ungdommar i vår egen ålder. ;D
Förresten har vi fått en ny klasskompis hennes visum krånglade så det var därför hon kom två veckor senare. Hon heter Yingping men jag får kalla henne Ping. Ping som i Mulan!! :) Hon ser faktiskt ut som Mulan också.
Igår smsa Kerstin mig! Och jag blev maxat glad!
Jag önskar att ni var med mig här allesammans! Tänker på er ofta! Sköt om er och njut av Sverige! Adjöken Fröken!

2 kommentarer:

  1. Hillsongs verkar vara väldigt aktiva var duktiga de verkar vara.I Stockholm hyr de värsta ställen som Stureplans bio eller chinateater och över 1000 ungdommar minst kommer dit.Lycka till med läxorna.När är lovet och hur länge vill inte Grace komma över.Fast det år inte så långt tills ni ska träffas hemma.Må så gott till dess.bamse kram jätte roligt att läsa din blogg

    SvaraRadera
  2. Linda Och Chalo, Hillsongs är bäst! Nästanästa söndag besöker Hillsongs Stockholm oss och det ska bli kul! Lovet är hela v.44 och Grace måste betala om hon kommer :) men jag vill att alla ska komma om det funkar :)
    Nej det har du rätt i bara 3½ månad till jul ungefär. Ha det bäst! och tack för komplimanger och uppmuntran! ;) KRAM!

    SvaraRadera