tisdag 22 september 2009

Uppdatering

Lite uppdateringar för er där hemma.

I fredags: Stonehenge, som var fett tråkig. för det första var det jättekallt. För det andra så var det jättelångt dit för att bara stanna i 40 min. För det tredje är inte Stonehenge det mest facinerande man kan se, en hög med stenar lite ojämt utsridda. För det fjärde kunde man inte ens gå nära. Som om det skulle skada dessa uråldriga stenar. Men allt var inte negativt såklart. Man kunde köpa varm choklad och korvrullar ( som vårullar fast med korv) det värmde den frusna kroppen och man mådde toppen! Sen begav denna stora skara på ~70 personer sig till Bath och det var en gul stad med många extra ordinära byggnader som svängde, broar och varma källor. Här hade nämligen rommarna kommit för några hundra år sedan och hittat, byggt och badat i en varm källa. Ett mycket vackert ställe med ett underjordiskt vattenfall. Såklart badar ingen där längre och såklart har en varmvattenkälla gått till spillo bara för att turister ska komma och titta på en löjlig byggnad. Men det häftigaste var ändå att underjordisk gas hela tiden bubblade upp från källan. Undrar när det slutar bubbla? Det har ju hållt på i typ tusen år? I Bath finns oxå Jane Austens hus eller nått. Det är jag och hon på bilden ovan. Man kan väl säga att vi inte riktigt klickade. ;) Ni får inte mycket bilder på byggander och sånt för det är faktiskt ganska tråkigt att visa. Ni får nöja er med MIG (och Jane Austen)

I lördags: vi, Vanja, Ellen, Henrik och jag gick och besökte det franska området i London, South Kensington. Där var det franska hälsningar, böcker i alla storlekar och smaker och vin, baguetter och mysiga cafeér. Så om nån vill åka dit vet jag vart vi ska äta. ;) Det fanns oxå fina museer där som är gratis för ungdommar, men det får vi ta en annan gång. Vanja och Ellen ville åka hem så vi fick dela på oss i slutet av dagen. Jag och Henrik åkte till Camden istället. Och vilket ställe! Det mest udda, och billiga stället jag vart på! Alla var jätte-lätt-prutade och det fanns rena måltidet för £3 och man kunde sitta på söndermonterade mopeder medans man åt och billigt second hand vart man än vände sig! Och såklart har varken jag eller Henrik cash på oss så vi kunde inte köpa ett smack! Dessutom höll allt på att stänga för det var ganska sent. Så på onsdag är det att fynda i Camden!

I söndags: vaknade kl. 1030, åkte till Oxford Street kl. 1 och var på Hillsongsmöte, dessutom köpte jag mig en fin jeansjacka och ett par skor(på rea).

Igår hände inte mycket, jo, jag träffade Elin på nätet och det var fett kul att höras! Idag ska jag bara slappa och försöka kolla på Sweeney Todd och läsa Charlie And The Choclate Factory.

Ha det bäst, Flodhäst!!

Ps. Klicka på bilderna för att få maximal förstoring.

9 kommentarer:

  1. Jaa! Fett kul!
    Lite sugen man blir på å bada bubbelpool...mmm!
    När jag är rik (nån gång om typ 100 år) DÅ ska jag ha en egen bubbelpool :-D

    SvaraRadera
  2. Heyhopp!!

    Det är med nöje jag läser din blogg Sara! Även om jag varit med vid många av händelserna är det lite extra spännande att via bloggen fååteruppleva dem via dina ögon och få ta del av dina tankar!!Fynda på i Camden imorgon!Själv sticker jag en sväng till Teddington!
    Ha de gott och vi ses inom kort!

    SvaraRadera
  3. Elin, :D när jag blir 117 år ska jag hälsa på dig och bada bubbelpol, visst kommer du ha naturliga bubblor från underjorden i din egna varma källa? xD

    Vanja, har precis vart inne på din bloggsida! Den var maxat fin och su skriver så roligt :)

    SvaraRadera
  4. zohaghazale@hotmail.com23 september 2009 kl. 12:20

    Hej Sara! Tante Zoha här!!!! Jag har läst din blogg med mama och Edna och Zena medan vi åt tabboule , tacopaj mm..... Det var jätte gott. Vi tyckte det var jätte roligt med dina berättelse eller saga så man ser och förstår hur du har och vad du ser. Du är en mycket duktig tjej och kommer att bli en framgångsrik tjej...HA DET KUL....VI ÄLSKAR DIG SARA!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Tant Zoha, Edna och Zena, vad gott! Jag ska försöka hitta en arabisk resturang snart!! Jag saknar mamas goda mat! :) Jag älskar er med!! Vi ses när jag kommer hem!

    SvaraRadera
  6. Hej Sara va trevligt med alla sevärdigheter som du gör under detta år det kommer att sätta spår för livet.Njut så mycket du kan men ta väl hand om dig.Nära oxfoord st.ska det finnas en gata med bara arabiska(libanisiska)resturanger på den sidan av Hyd-park.Önskar dig allt gott.bamse kram

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset! Ska genast utforska detta område, kanske innan Hillsongsmötet på söndag... Vi ses vid jula, du! Hejsan Svejsan

    SvaraRadera
  8. Hej sara coolt jag har tänkt att läsa boken fast den verkar så tråkig.
    på tal om böcker ska börja på Ett öga rött !!!!
    men jag blir helt störd på att han skriver fel så jag rättar honom hela tiden, väldigt irriterande!! hoppas att du har det trevligt och jag har hört att Varma källor är Bäst för kroppen !! <3

    SvaraRadera
  9. Grace! Det är meningen att det ska vara så!! Om du inte fattar skriften i Ett öga rött så kommer du inte att fatta boken. Om man koncentrerar på handlingen så är den inte bra! Låna Ljudboken där snackar författarens bror och det låter Bäst!!
    Ja, dom är ju bäst för kroppen därför tycker jag att det är slöseri att bara titta på en varmkälla bara för att nån annan använt den ;) Ha det bäst!

    SvaraRadera