fredag 25 september 2009

Uno Månad!

Idag har jag vart här i en månad. Vänner, vi har vart ifrån varandra i mer än en månad innan, tänk bara på sommarloven ;) Jag är övertygad om att detta klarar vi terrific! Föresten är det dryga 80 dagar kvar tills jag kommer hem :) och vi kommer träffas innan dess, visst?

Igår vart jag i Camden! Vi hann inte igenom allt, stället är ju hur stort som helst!! Jag och Madde hittade en liten japan som sålde FÄRSK SUSHI!!! Det var lite halvdyrt men vi kunde inte gå därifrån eftersom vi vart sugna på sushi i en månad! Jag har försökt hitta en resturang som har sushibuffé som East och till ett billigt pris. Dom här banden var en besvikelse faktiskt. Man betalar per tallrik och det är fett dyrt! Jag tror inte ens att dom är färska! Dom ofärska säljs i varje livsmedelbutik i London och några fjuttbitar kostar £6! Man blir inte ens mätt!

Jag saknar Ulricehamnsvatten!! Igår åt jag buffe och man fick allt!! Från räkpinnar till sushi till chokladfontän (!!!) till roliga bakelser och jordgubbsglass. Då iallafall köpte jag vatten i en lustig flaska (den hade ett orimmligt pris föresten) och det smakade exakt som Ulricehamnsvatten! Kranvattnet är ju inte hemskt, mitt hår är värre än vanligt och när man tvättar med tvål känns det som om tvålen inte gått ur händerna, samma sak är det med schampo, shower och ansiktsrengöring. Men annars är den väl okej :)

Idag pratade jag med er därhemma! Det känns skönt att veta att det mesta går bra! Det är kul att höra allt om era projekt! Ni måste berätta hur ett fortsätter ;)

Gizen!! Jag har kommit på var Ariel säger i sången Hela Min Värld!! Du vet det där stycket som vi inte förstått eller hört :D hon har typ sakt: Årakaåptilee... green! Är du bredd på The big Finally, det slutliga redogörandet, avslöjandet som kommer förrändra våra liv för evigt?? Hon säger såklart Och räcka upp till en... gren!!! HÖHÖ!! Där har du det! Pust! Stånk! Stön! Skönt att ha det sagt! ;D

Nu säger jag hejdå till alla vackra läsare och jag vill inte vara tjatig eller oförskämd men de som läser men inte kommenterar är fortfarande en liten spis!!

12 kommentarer:

  1. Jag läser och kommenterar härmed!! Den där buffén låter himla delikat :) Jag är alltid hungrig här så kanske borde testa den för att känna på riktig mättnadskänsla!! :)

    SvaraRadera
  2. vad roligt du har!! vi saknar dig och räknar ner dagarna tills du ska komma!! jag kommer nog bamse krama dig först!! hahahaha jag saknar dig och vi ses puss och kram skumbanan!!

    SvaraRadera
  3. Vanja, jag är oxå alltid hungrig men då år jag så välldans mycket att jag mådde illa!! :)

    Adela, saknar er med! Men det är ju inte jättelång tid kvar och det går nog fort ska du se!

    SvaraRadera
  4. Giizen ( nej jag har inte skrivit fel )26 september 2009 kl. 21:10

    Hahah men varför skulle hon säge räcka upp till en gren ?? men skönt att inte gå runt och tänka vad hon säger ( inte ) hahah

    SvaraRadera
  5. ASSÅ SARA MAMMA MIA VAD DU GÖR I LONDON DU BORDE KOMMA HEM OCH RÄDDA MIG HAHAAHAHAHAH VI SES TACK OCH ADJÖ PINNEN ÄE SLÖ!!! MEN ÄRLIGT KOM HEM PETER BORDE MED KOMMA HEM XD SÅ VI SES FÖR ANDRA GÅNGEN :D MAMMA MIA MAMMA MIA MAMMA IA MEN VI SES!!

    SvaraRadera
  6. Måste berätta att du är himla duktig på att skriva blogg=) mycket underhållande att läsa! du borde uppdatera lite oftare dock... det är beroendeframkallande=) hehe

    //Johanna Gullstrand

    SvaraRadera
  7. sushi va gott jag har inte ätit sen est i borås jag blev riktigt sugen.ska vi skicka dig en vatten flaska eller du får dricka hur mkt.som helst när du kommer hem.krram

    SvaraRadera
  8. Gizen, det är ju en fras i sången ju! Hon vill ju gå på land och inte vara en sjöjungfru, och se dom dansa, vandra omkring på två ben och räcka upp till en gren! :D <3 Ja det är detta man ska gå och tänka på när man är i Londinium liksom! XD

    Jonathan! Du är SARAFIERAD som skriver fina rimm i slutet av alla medelanden (fast ditt rim var dock i mitten...) Jag kommer ju komma hem! Men inte nu :D Vi ses! Saknar dig!!

    Johanna !! Vad kul!! Jag vet faktiskt inte vilka som läser om ni inte kommenterar! Men så explending att du skriver! Jag ska försöka skriva så ofta jag kan, lovar! ;) Vi ses om 80 dagar!!

    Linda, sushi är godast i sverige så som vattnet men ni behöver inte skicka nått det gör det bara mer roligt att komma hem! Vi ses!

    SvaraRadera
  9. Det är alltid roligt att läsa din blogg. Du får unna dig av maten (tänk inte på vad det kostar) Jag och Baba saknar dig :) Vi ses :D


    Ha en bra tid i London!!!

    SvaraRadera
  10. Jonathan Ponathan RimKungen29 september 2009 kl. 07:22

    Sara min rim äger xD ärligt tack vara tomte boken kan jag ha lärt mig dom!!


    Puss Och Kram SkumBanan!!
    Tack Och Adjö Pinnen Är Slö!!!
    Mamma Mia Pizzeria!!
    :D :D :D D :D :D :D :D :D :D

    SvaraRadera
  11. Hej Sara! Din blogg är fantastiskt rolig, man kan höra dig prata när du skriver :D Vilket äventyr du är ute på! Hoppas jag med får mitt någon gång :)
    Hillsong låter underbart! Vad skönt att höra att du känner dig hemma där.
    Du ska veta det att vi är en kvinna kort i tjej gruppen... Ska bli kul när du fyller den igen :)
    Vi ska försöka föra STICK-arvet vidare men vi har inte kommit igång riktigt än..
    Här hemma har skolan börjat komma igång på riktigt men det går ändå inte att jämföra med dina berg av plugg. Ulrika är fortfarande Grymt bra, Sven-Olof virrig och Lennart galen ;)Allt rullar på som vanligt med andra ord.
    Njut av livet! Kramar från Sverige!
    P.S. Vi har tjej grupp på måndagar nu och igår var det kladdkaka för ovanlighetens skull :P

    SvaraRadera
  12. Jonathan, jultomteboken är ju brev till tomten! Skaffa en rimbok om du VERKLIGEN vill lära dig rim! Eller läs Harry Potter för den är bra!!

    Mama och Baba, jag saknar er förskräckligt mycket. Finns det nån medesin för saknad?? Jag känner mig trasig.

    Johanna Holmen!! Vad kul att du skriver! Vet du att det måste vara värre för mig eftersom jag är en hel tjejgrupp kortare!! ;) Alltså ligger jag snart på minusnivå! Haha, tänk att vi alltid pratar om lärare! Men det är ett mycket givande samtalsämne! Skönt att höra att allt är som det ska! Jag vill oxå ha Ulrika!! Men jag kanske har henne i Fysik B??? Här är lärarna lite virriga, en pustar typ hela tiden vilket gör det svårt att hänga med i vad han babblar om, en pratar och glömmer nämna massa saker och en annan är så snabb att det är som att se ett tåg åka förbi! :D
    Det är svårt att erkänna med jag stickar knappt numera heller. :( Har tappat stinget liksom, men det är bäst att inte tvinga sig själv till det sör då kanske man tröttnar och det vore som att förlora en barndomsvän :)
    Hoppas verkligen att du oxå får din chans ute i resten av världen snart!! Och hoppas den exlusiva kladdkakan smakade bra!! :) Faktiskt har jag inte ätit kladdkaka på låång tid! Kan inte nån av er skicka receptet?
    saknar er alla och tjejgruppens mysiga tillvaro! Puss och kram, skumbanan!!

    SvaraRadera