tisdag 3 november 2009

Fullmånar och Ostkvällar

Just nu sitter jag och tittar på en fiiiin fullmåne! Den är gul och jättestor, och sitter precis ovanför trädtopparna! Vilken vacker syn!

Lovet var skönaste skönaste! Men tyvärr hade vi för mycket läxor så man var ju aldrig borta från böckerna och ändå fick man inget gjort! Biologiprov, check! Imorgon är det historian som måste in och på torsdag fransaprov. Men London är ju a piece of cake! Eller?

Fredag innan härligt lov hade värdisarna åkt på semester, (flickorna började skolan idag efter två veckor(!)) och Madde hade flyttat in på torsdagkvällen efter ett otrevligt farväl av tvåmånaderslärakännavarandramänniskor och huset vi nu bodde i var hem! Det första vi gjorde var att planera mat, sen sevärdheter. Men det gick dock inte som vi planerade eftersom vi hade så mycket plugg och sevärdheterna tog hela dagar. Vi hann iallafall med att besöka Liverpool St i Londons västra ände. Här finns grafitti, konstgallerier, knappörhängen, Beyond Retro och mycket, mycket mer secondhändaffärer. Och verkligen inte Camden-style med kläd-översvämmningar så att man blir trött efter bara en klädhängare, utan mer plats och organisation! Gizen jag rekomenderar! En dag spontanåkte vi till town och tittade på Big Ben, gick runt på Oxford Street, shoppade. Jag hittade två finfina tröjor som jag ska byta med Grace när jag kommer hem! Om du gillar dom förstås! Det bästa med lovet var att man kunde ta hem kompisar hur man ville, äta när man ville, parkera vart man ville, med kroppsdelar lite var stans. Jag och Madde, tillsammans med Vanja och Henrik det mesta, hade många härliga filmkvällar. En dag åt vi pannkakor! Lovet stilla oxå vår hunger till mat vi längtat efter så länge! T ex chokladbollar, kladdkaka, lax, rucculasallad, nybakat bröd, milkshake, riktig frukost och inte förbannade cerials!

Eftersom värdisarna åkt onsdagen innan lov bestämmde vi oss för att bjuda hem lite kompisar på fika på fredagkvällen. Ansvarsfulla som vi är! Så här var det: Linnéa, Vanja ville hämtas upp från Tesco, Henrik påstod att han kunde vägen så han tog med sig Martin och Fredrik. Ansvarsfulla som vi är låser jag dörren till det finahuset och beger mig till Tesco. Vanja kommer Linnéa kommer. Under denna tid står Henrik och gänget utanför ett fint hus med låst dörr. Stackars Madde kan inte låsa upp dörren eftesom jag tagit med nyckeln. ( en gömd nyckel i byrålådan hittades kort efter detta) Men, uu stackars killar, otåliga och kanske kalla... Det började ryckas i dörren och nån frågade " Kan vi inte klättra in genom fönstret?". Madde på insidan, boys på utsidan. När dessa rycker i den stackast dörren som låstes av ansvarsfulla, kommer två poliser förbi! De gjorde bara sitt jobb. Sara gjorde bara sitt jobb! Och när jag kommer tillbaka med girls ser jag två poliser prata med boys och en konstapel som kommer emot mig! Ansvarsfull som man är fylls man med skräck inför denna syn! Har vi bara vart ensamm i 48 timmar innan polisen behöver komma?! Han frågade massa frågor och ville ha bevis för att jag var jag, bodde i fint hus som inte är mitt och att Madde har tillåtelse att bo här, vet Julie att ni har kompisar hemma ikväll osv.(Hon visste inget) Tillslut efter att jag kommit :D löste sig allt, boys släpptes, poliser önskade en trevig kväll och innan ens poisen gått brister alla ut i lättnad-tur-att-det-löste-sig-skratt. Annars var kvällen trevligaste! Natalie kom förbi lite senare och tillsammans åt vi kaddkaka, glass, och drack mjölk, te och för ljus saft :D Bäst musik spelades alltid i bakrunden! Sedan gjorde vi popcorn och köpte chips och tittade på Shrek 2 i vardagsrummet. Bästa kvällen!

En dag gick jag och Madde till en milkshakebutik som hade mer än 100 000 000 sorter! (se bild) Madde hade svårt att välja, jag hade svårt att välja. Milkshakaren gjorde sur min. Men det var bara så mycket mankunde lägga i sin shake... Som paj, muffins och allt godis som finns och köpa annars i livsmedelaffärer. På bilden håller jag i min largeSchhhh...ake och en påse full med Maccaroons! Jag hade i Bounty, banan, glass och Malteisers. Madde valde en färdig som hade nått konstigt namn ;D men den var god!

Ostkvällas(brieost, rökt ost(!) och mycket mer) med nybakat bröd var en utav lovets ljuspunkter! Och vaniljete framför Friends på tv. Bäst! Men när värdsar kom hem var det inte lika roligt längre. Synd för jag tycker dom kunde vart bortresta lite längre.

Halloween kom och gick och hela storbrittanien klädde ut sig och skrek " Trick or treat?!" Jag menar verkligen ALLA! Vuxna som barn! Det var kul att se massa kostymer vissa fina och andra gräsliga!

Och igår började skolan. Jag ville oxå ha två veckor lov! Men jag har ju faktiskt en extra vecka påsklov och då, då smäller det!

6 kommentarer:

  1. Åh det låter helt fantastiskt och underbart! önskar så jag kunde vara med hos dig, jag saknar dig något helt fanatiskt mycket <3 och din blogg är så jättefin!
    Jag längtar efter ditt brev, och såklart så längtar jag efter att se dig! Kommer så fort jag kan, hehe ;D hoppas du har det bra och att läxorna inte kväver dig genom att hänga för tungt på dina söta små axlar. som tröst kan jag säga att det är en del hemma också ^^ matteprov, biologiprov och egen gympalektion nästa vecka, jag och patt ska ha bugg :D
    jag älskar dig gumman <3

    SvaraRadera
  2. Angelika, du otrolig människa som jag hemskt gärna vill träffa! Saknar dig med! Tack för fina kommentarer!
    hihi hoppas inte jag heller!Lycka till på gympan! Du kommer klara dig finast!

    SvaraRadera
  3. AHHH! Milkshakebutiken ´glömde ni nog nämna , lät ljuvligt gott, som en sagoaffär!! Tack för kanontrevliga kvällar i "ditt" slott ;)

    SvaraRadera
  4. Gizen med choklad och muffins !!6 november 2009 kl. 07:44

    När jag kommer så tänker jag ha en milkshake med massa CHOKLAD och muffins i !!
    Längtar tills jag kommer !!

    SvaraRadera
  5. Vanja, det var sagolikt faktiskt! Vi måste dit snart!

    Gizen, låter om en plan!

    SvaraRadera
  6. va fin du är i bilden behöver ditt hår klippas?
    du verkar hinna med ganska mycket både i fritiden och skolan duktig tjej.kör hårt Sara du är bäst.

    SvaraRadera