söndag 8 november 2009

Hon är en liten spis. Hennes hår ser ut som ris. Hennes ögon dom är små. Och öronen är jätteblå. Munnen den är fin. Hon luktar piggelin.

// Ramsa påhittad under tråkig bilresa. (fast då sätter man in Gizens namn istället för hon i början). Varning! Denna ramsa kan vara elak som man rimmar på fel saker och ändrar ord!

När jag var liten, fanns det saker jag inte ville skulle hända. Bli sucken av ett bi , inte trampa i en använd blöja som Grace råkade göra en gång, äta starka kryddor, behöva leva i ett land där det var krig, åla på golvet, dricka fiskar, köpa nya skor som inte lyste när man gick, bli uppäten av en krokodil, bli stucken av en stor spruta.

Däremot fanns det saker jag ville skulle hända. Hicka såpbubblor, klappa en Simba, spotta i olika färger, flyga om jag knöt ena näven, lilltån skulle växa ikapp, se in i hjärnan om jag vred jättemycket på ögonen, få taklampan att släckas enbart genom tankeförmågan på kvällen, hitta en flygande matta, springa ikapp Superman, prata med djur, ha en blå tunga, åka nedför världens längsta rutschelkana, uppfinna en ny glad färg, få tiden att stanna med hjälp av en magisk visselpipa, blåsa upp bubblor som är så stora att man kan gå in och sätta sig i dem och ändå skulle de sväva, kunna spela panflöjt och säckpipa, ha ett hål under sängen som leder till en helt annan värld, ha ett samvete som Benjamin Syrsa, lära en papegoja prata och spela spel, spruta eld som en drake, bli räddad av en delfin, fånga en fallande stjärna, äta en apelsinkärna och sen ha ett apelsinträd växandes på huvudet, gå på en bro som egentligen är en regnbåge.

Ps. Önskas än idag!

Puss och kram. Skumbanan!

6 kommentarer:

  1. Åhhh, du satte ord på mina tankar! önskade mig allt det och lite till som liten! (och antagligen även nu!) Om man ändå vore liten med fantasi igen, världen var så mkt mer spännande när man var barn... Haft en bra helg? Hoppas det! Förresten tror du att du kan skicka bilderna från förra helgen i Kingston(a)? Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Om du vill kan du ju fortfarande vara ett barn! Åk till Landet Ingenstans! Själv har man slappat hela helgen ;D åkte en runda till Oxford street och tittade på julbelysningen med vanja det var snyggt! Som Liseberg om du någonsin varit där vid juletid.

    SvaraRadera
  3. Hahah jag tyckte om den låten !! tror du jag kan använda den till min låti skolan?? och gör inte om den, den är bra som den är...
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Ja, men då måste du köpa den där kjolen från monki, okej? :D
    Jag tycker om dig gizen! Tack på förhand!

    SvaraRadera
  5. Fjäskis !! men jag ska försöka! jag har sjukkt mycket läxor:)
    Jag tycker om dig Sa!!
    Tack... för allt


    Lät lite som om jag skulle ta mitt liv..
    men det kommer jag inte :)

    SvaraRadera
  6. Grrrrace, Jag vet att du (inte) vill!!! Du får gärna skriva en vers eller två!

    SvaraRadera