måndag 16 november 2009

Jag älskar mitt paraply! Det är regnbågsfärgat och det gör gråa dagar lite färggladare! Inte för att vi har haft så mycket gråa dagar. Jag gillar också Londonväder! Det är lagom kallt och inte allt för varmt! Just nu är det 11 grader och bästa vädret för strumpbyxor! Hemma hade jag tvingats ha byxor eller tre par strumpbyxor,(benen ser ut som korvar) vi den här tiden på året! Det är heller inte så mörkt vilket är jättebra, för ögonlocken säger hej och godnatt då. Mer saker jag gillar med London är att man kan gå runt och prata svenska och ingen förstår! Iallafall inne i centrum. Vår idrottslärare, som är engelsman, förstår svenska jättebra. Jag antar att kroppsspråket ger många ledtrådar också för det är ganska lika med Sverige och England. Idag pratade jag med min värdmamma i evigheter! Bäst! Jag gillar dom mer och mer faktiskt, vissa studenter har börjat tröttna på sina översociala värdisar. Mina är lite mindre än lagom. Men jag får väl ta mer intiativ bara... Jag är van! Jag gillar ljudet av kängor på blöt mark. Min mp3 är lite överanvänd eftersom det är lite vägarbete på väg till skola. Jag lyssnar på Amélie! Bästa låten är Comptine d'Un Autre Été. Pianoplink som inspirerar! Jag gillar klassisk genetik, det är så intressant med hur olika egenskaper ärvs och blodgrupper etc. Tex kan inte alla tungrulla, lyfta på ögonbrynet är ärftligt och sättet du knäpper händerna på, när du ber. En symaskin skulle vara bra att ha! Jag saknar min där hemma!

Igår hittade jag en Julkalender med mörk tryffelchoklad! Bäst! Jag trodde bara sådana existerade i mina drömmar.

Spotify=bäst

Önskan: Fika med en Pingu! Ha superkrafter!

Farhåga: Att Grace ska göra sig illa när hon kommer hit. Sprutor. Tappa bort nycklar.

Prioritet: Matte om jag är smart, men just nu är det att sova.

Ogillar: Förbiåkande bussar, kalla morgnar, batteri slut, borttappade saker, fåglar som flyger.

Nattkatt, trollkarlshatt, godnatt!

3 kommentarer:

  1. Hej det kommer gå så bra när jag kommer du kan sova lungt!! jag har ju åkt flygplan tidigare!
    köpte du julkalendern.? för jag vill ha en likadan !!!
    Längtar tills jag komemr och jag kommer ju att åka flygplan TVÅ gånger TVÅ !!!
    puss och kram skumbanan :)

    SvaraRadera
  2. Du vet vem...kanske.17 november 2009 kl. 20:39

    Hej tjej!
    Jag vill också ha ett sånt paraply! Men jag har åtminstone ett som är sött- det är ett barnparaply som jag hittade på loppisen för 5 kr.

    Jag vill också ha det varmare! Men jag har åtminstone en varm lägenhet.

    Jag vill också ha ljusare dagar! Men jag har åtminstone ljus i sinnet.

    Jag vill också ha superkrafter! Men det har jag ju redan :)

    Tjingtjong-pillefjong ;P

    SvaraRadera
  3. ÅÅååhh!!
    Har du ett SÅNT paraply?! Jag såg ett sånt när jag väntade på bussen i borås idag. Det var väldigt fint. Där regnade det väldigt mycket. It was raining cats and dogs, så att säga. Men det gör inget.
    Hoppas det regnar lite nu och då hos dig också så att du får användning för parafluxet.;D
    Om du ska fika med Pingu så vill jag fika hemma hos Barapappa, Barbamamma, Barbaskön, Barbabok, Barbalala, Barbafin, Barbazoo, Barbastark och Barbaflink. Jag skulle vilja gå omkring i deras roliga hus och se om de olika personerna verkligen liknar mina syskon. (Jag har länge tänkt att varje barba-familje-medlem motsvarar mina syskon, eftersom att de har en mamma, en pappa, tre döttrar och fyra söner precis som det är i våran familj) Jag är för övrigt Barabalala :-D

    Stor barbakram på dej!

    SvaraRadera