torsdag 5 november 2009

Tektonik

Utanför avfyras fyverkerier, firandet av att parlamentet inte sprängdes upp på 1800-talet är i full gång. Jag lyssnar på fransk musik på spotify som jag fick av Angelika, tackar så mycket!

Jag hade franskaprov idag och det gick nog bra, det var ganska enkelt. Efteråt introducerade våran lärare oss för fransk kultur och saker som grundats i frankrike, eftersom detta ingår i kursen trodde alla att det skulle handla om typiska franska saker, typ Eifeltornet, baguetter etc. Men hon visade oss Le Parkour som ursprungligen kommer frånen fransk förort, själva ordet betyder sträcka men själva aktiviteten är människor som kommer överens om att de ska ta sig från ett ställe till ett annat och bara klättra på väggar, tak, stolpar etc. Det är rena adrenalinkicken och jag skulle aldrig våga göra det. Sedan visade hon oss världens mest bästa dans! Tektonik! Den liknar ingett jag någonsin sett förut, det är mycket arm, huvud och höfter och skulle passa perfekt för en lagom galen person på dansgolvet! Michael Jackson mooves passar bra till tektonik, så Jonathan titta genast på detta på Youtube! Gillar du techno är detta dansen som slår takten i musiken! Så nu ligger tektonik först på min lära-mig-lista!

I övrigt börjar jag ogilla det brittiska bibliotekssystemet mer och mer! Allt kostar pengar förutom böcker, kort lånetid, ful lokal och lämnar man in något försent betalar man skjortan av sig!

Jag måste klippa mig snart, börjar se konstigare ut an vad som önskas! Kanske en Amelie-frisyr? Vad tyser ni? Det är alltså en väldigt kort frisyr med lugg ända ner till halva pannan och pageliknande där bak. Fast jag ska nog ha längre lugg...

Just nu är 1£= 11.646 kr, 42 dagar kvar till Hem, 10 grader celcius, Kit Kat dark smakar ljuvligt och 48 dagar kvar till Julafton.

4 kommentarer:

  1. AH :) Gillar din blogg kompis! I detta inlägget har du fått till ett riktigt stilfullt avslut, det sista lilla stycket gillar vi ( jag och mitt inre =P) skarpt här bakom andra datorskärmen!!!

    SvaraRadera
  2. Du få lära dig det där med tektonik så du kan hålla kurser åt oss när du kommer hem.Gärna med franskt språk du ser ut som fransiska du skulle passa perfekt.Du är så sött Sara vi älskar dig

    SvaraRadera
  3. Hääj! Jag gillar också din blogg, precis som Vanja och hennes inre.

    Kul med fyrverkerierna! Remember, remember the fifth of november- the gunpowder, treason and plot. I see no reason why gunpowdertreason should ever be forgot. Visst är det så han säger i V för vendetta? Jag tänker alltid på den filmen den 5:e november.

    Och det är lustigt att du skrev om Le Parkour just igår, för precis just igår pratade jag om det med mannen och en kompis. De två hade precis sett en film som innehöll det nämligen. Jag menar: vad är oddsen?

    Nä, tacka vet jag svenska bibliotek. Där är det ordning och reda och betalt med skattepengar! Ju mer jag får reda på hur det är med sådana där saker som vi svenskar tar för givet, alltså sånt som vi får "gratis" här, typ skolböcker, skolgång, bibliotek, sjukvård och sånt...ju mer jag får reda på hur sånt funkar, eller rättare sagt inte funkar i andra länder desto mer tacksam blir jag för höga skatter :D
    Ojojoj..vad politiskt jag blev. Förlåt.

    Över till hår: JAA till Ameli-frill! Det kommer klä dig. Lätt!

    Just nu är 1 SEK= 0,08 GBP, 3 grader celcius, mellanmjölk törstsläckande, mina tår snart upptinande, Tenth Avenue North på spotify, ca 15 min kvar till läggdags.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vanja, tack så mycket för fin kommentar! Oc tack för underbar tid igår! Alltid kul att hänga med dig!

    Linda och Chalo, ja! Jag är pepp! Me ni borde nog kolla upp stilen på youtube, dn är ganska speciell... tack så mycket! ;D nu gör min dag speciell!

    Elin, haha dina kommentarer är alltid så roliga att läsa! ag har inte sett V för venetta men det lät som om det skulle kunnat komma därifrån...

    HAHA, ja, vad är oddsen? Kul!

    Asså jag vet! Här kostar ALLT och ibland är det inte ens bra saker man får för sina pengar... jag saknar Sverige!Och föresten är det bra med politik så du behöver intebe om ursäkt! Hihi!

    Hår: Tack! Nu är det bara att hitta en desent frisör och dröm blir verklighet! ;D

    Åh, är det så kallt? Alla mina kompisar som var i sverige på lovet har kommit hem förkylda :(. Och jag har fått spotify! Så nu är det att kolla upp vilka/vem Tenth Avenue North är :D
    Saknar dig!

    Gud välsigne er!

    SvaraRadera