fredag 13 november 2009

Orangu som flyger i luften.

Idag åkte käraste till Stockholm och hälsa på farbröder och morbröder. Idag insåg jag att jag bara kommer få G i betyg i Kemi. Men mama uppmuntra mig och sa att det inte gjorde något... Men det gör det ju! Idag var jag på Chalmersspex i Svenska kyrkan. Det var de roligaste!! Isaac Newtons historia berättades på ett mycket speciellt vis och man skrattade så att tårarna rann och axlarna skakade nästan av. Orkestern hördes flera kvarter bort liksom publikens långa applåder. När jag satt där och njöt utav föreställningen så tänkte jag på att det bara fanns svenskar i denna byggnad. Liksom många andra folkslag har vi gaddat ihop oss och bildat en liten mini sekt. Det är värst! Hemma klagar man på att alla bildar små egna samhällen i ett främmande land och vägrar acceptera och anpassa sig... Vad har då inte dessa människor gjort i detta främmande land? Sluta klaga på folk och titta mer på vad du själv gör, eller skulle gjort!! Det känns som att när det gäller annat folk ( tex invandrare) då ska man klaga och spela oförstående. Kan du inte anpassa dig får du åka hem! Men när det gäller Sverige (svenskar) är detta faktum och beteende plötsligt något man inte ens frågesätter. Är det plötsligt okej när det gäller din bror? Jag kanske är lite hård mot mitt fosterland, och alla tycker såklart inte såhär. Men jag antar att jag måste klaga på något eller ta ut ilskan på något för just nu är jag ilusken på allt som har med annat och göra! Och som grädde på toppen av detta iskallavassa berg får man höra att saker inte heller går så bra hemma, ledsamt att höra. Tragiskt att man inte kan vara hemma! Nu är klockan 00 och imorgon ska jag hälsa på British Library och plugga ihjäl mig! Nästa vecka har jag två prov, Matte och franska, en uppsats skriven på engelska och masssa annat som slösar på min dyrbara tid! Godnatt, Godnatt. Trollkarlshatt!

5 kommentarer:

  1. din älskade kusin14 november 2009 kl. 10:34

    hej sara! men vad kul du har det! vi saknar dig så mycket längtar tills du kommer hem! hoppas du mår bra och att allt är bra!!!!! puss och kram en hemlig beundrare!

    SvaraRadera
  2. hej min älskade kusin adela... Jag mår fiint! jag saknar er oxå och jag längar oxå hem! det är ju bara dryga 30 dagar kvar! Hur mår du? Allt bra?
    hejsan svejsan!

    SvaraRadera
  3. din käraste kusin16 november 2009 kl. 14:11

    jag mår bra och allt är bara bra! men vad är det som inte går bra hemma sara?? ses snart hejdå

    SvaraRadera
  4. Dina blogginlägg är urgulliga Saris :D

    SvaraRadera
  5. Vanjis, tycker du? Mama tyckte att jag vart för hård mot sverige... Yttrandefrihet, bara ibland!

    SvaraRadera