måndag 15 mars 2010

Tingeling

Okej, vad har jag haft för mig från lovet till nu: Onsdag 3 mars: Flyttade till en ny värdfamilj, för Chris och Peter är på semester i Australien. Skönt för dem men själv kommer man till sämmre lägen! Jag delar rum med Juliana nu, och familjen är ganska smutsig av sig, 4 killar som inte ens säger hej, och de skriker på kvällarna för ingenting. Men nu är det inre sä farligt längre, det kunde blivit mycket värre! Fredag 5 mars: Imperial War Museum. Folkmorden i Rwanda, Jugoslavien, Kambodja och såklart Förintelsen. På ett ställe hade man satt ihop en film, högar av skelett bakom en kvinnas hus i Kambodja, en man som filmat i smyg med din kamera på två människor i Rwanda som slår ihjäl två nedslagna med en grov träpinne. Kvinnan bakom huset som säger att hela hennes släkt ligger bland skeletten på bakgården. Hon kommer aldrig, ALDRIG glömma vad dessa människor gjorde. Och förintelsen... Hur kan man få för sig att utrota ett helt folk? Lite skor i en hög hade sparats, bilder och filmklipp på förgasade judar i garkammrarna. Man mådde dåligt efter detta, vad har detta folk gjort mot varandra egentligen? Jag önskar det aldrig hänt! Men det har det. Efter museet åkte Juliana, Natalie, Olivia och jag till Oxford street, köpte lite snabbsushi, och jag köpte ett par trixiga hörlurar! Efter en salig hot chocolate Milano begav vi oss hemmåt. Lördagen 6 mars: Stort grattis till Lill"sis" Grace som inte är så liten längre! 16! Grattis grattis! Söndag 7 mars: Simons tur att fylla år! 17 hela marsvarv! Oh! Grattis! Måndag 8 mars: Två överlevande från förintelsen kom och berättade sin historia! Väldigt intressant! Fredag 12 mars: Repade för första gången på nästan ett år, några talanger som slått ihop sina musikaliska huvuden! Det är kul, påminner mig om de gamla goa dagarna! Och jag fräschar upp mitt ackordminne! Efter denna goda tid samlades vi flera tjejer närmare bestämt 11 stycken och åkte till Giraffen, en resturang med inspiration från alla nationaliteter! Till exempel Hummus från mellanöstern och Kopparbergs Svenska cider! Efter att ha fyllt våra tomma framsäckar traskade vi vidare till Odeon, en bio som är fanatisk insatt i filmer ;) Alice i Underlandet träffade våra hornhinnor genom de gammalmodiga glasögonen. Lördag den 13 mars: Kvällen spenderades hos lovely Rebecka och Malin. Tacos och Melodifestivalen! De bor hos sin egna familj i London och har svensk paraboltv! Några sekunder av svenska undertexter livade upp knoppen! Segraren en besvikelse, såklart Samel skulle tagit hem det hela! Efter detta tog vi oss till en dansklubb och dansade hela natten lång! ( snarare en timma eller så) sen bar det av till sängen! Det var nog allt! Studieresultaten ligger på "egentligennöjdmenjagförtjänademerellerkundegjortbättreifrånmig"-resultat! Jag är EGENTLIGEN nöjd. I detta moment pratar jag med Elin och lyssnar till Jonathans och Graces skratt. Idag repade vi igen och det gick bättre för nu kommer jag ihåg det mesta! En ny favoritlåt: Once upon a December- Anastasia Så himla fin! Film som måste ses innan man dör: Kops producerat av Josef Fares!

2 kommentarer:

  1. Haha! Kul att du var på krigsmuseeum och hade värsta tragiska upplevelsen på samma dag som min man och jag firade bröllopsdag!
    Tänk vad olika saker som kan hända samtidigt. Just nu blir någon mördad, och just fäller en man glädjetårar för att hans efterlängtade barn föds.
    Världen är en konstigt rörig och fantastisk plats. Jag vill se mer av det fantastiska i den :-)

    SvaraRadera
  2. Elin, vad knasigt! :D Men grattis! Hur många år har ni vart gifta?
    Jag vill också se allt det fantastiska i världen! :D

    SvaraRadera