torsdag 25 februari 2010

Nu är det lov!

Jag har shoppat, slappat, Zzzovit ut, vart på bibliotek och museum, tittat på massa filmen som Blood Diamond, Avatar, Lejonkungen, Alladin, Alice i Underlandet (Disney-mixen). Jag har spekulerat börsen och nu ligger pundet väldigt lågt, £1 = 11.079 kr! Jag har smakat cubcakes (Waitrose-mixen), inte en höjdare. Snart byts värdfamiljen ut som ett gammalt batteri. De ska nämligen på resa till Känguru-Koala-landet och ha det skönt i tre veckor. Kvar finns bara ett par rostiga katter och de är inte så bra på att ta hand om två självständigheter som jag och min boendekompis. Vi måste då flytta temporärt till en annan av alla fantastiska värdfamiljer som finns häromkring. En tant som heter Loffe/Lotfi/Loafer/Longfer vi kommer inte riktigt ihåg. Förhoppningsvis kommer det inte bli världens disaster. Två lundare kommer iallafall närvara vårt sällskap. Tre veckor är lång tid... Eller kort, det beror på vilken inställnig man har. Själv tycker jag att det är lagom tid eftersom jag triv i den här familjen men den nya är än lika spännande. Dessutom får man lära känna nytt folk, fast det får inte vara för bra för då kanske jag inte vill tillbaka och inte heller för dåligt för då kanske jag längtar ihjäl mig. Överanalyserar jag igen?? Hm... Igår mottogs ett mail från min mattelärare. Nej var svaret. Men jag tänker inte ge mig. Här ska övertalas!! Några avlägsna släktingar ska hälsa på, Adiba lät precis som Linda i telefon :D

2 kommentarer:

  1. Guess ho!! ( vet inte om jag har stavat rätt :) )27 februari 2010 kl. 09:16

    Haha, klart hon gör de är ju syskon som du och jag. Men idag när jag vaknade tänkte jag på att jag vill ha en fjäderpenna i födelsedag present från dig som jag kan få när du kommer hit!! och ska vi till tredagar för om vi ska få det till bra pris så ska vi anmäla oss innan måndagen annars kostar det lite mer !!!! Hör av dig !!
    Guess Ho??

    SvaraRadera
  2. Jag vill till 3dagar! din födelsedagspresent bestämmer JAG vad du ska få! Eller så får vi förhandla :P

    SvaraRadera