onsdag 10 februari 2010

Körsbullar, halsmunkar, värkkasetter, flasknäbbar.

I veckan har jag vart på världens bästa museum, nämlien Natural History Museéum! Det var det mest extraordinära jag sett! Till exempel dinosaurieskelett med värsta stora käken! En liten mus med decimeterlånga ben(!) som en känguru i musform, en jättenäbboan (fågel med stor näbb (kanske inte låter revolutionerande men jag tycker det(!))). Sen såg vi MEGAMYGGOR! Asså om en sån skulle suga på mig skulle jag banne mig tro att det var självaste DRAKULA!! Som tur var var de förstorade och gjorda av plast...tror jag.

Här är föresten gigantiskt snygga bilder jag hittade på deras hemsida.

Och ni vet i Lejonkungen när Timon och Pumba går i djungeln och sjunger Mitt i Djungeln och när Timon slutar med AWOEEEEEEE UIUIUIU AWOEEEEEUMPUMBAEEEEIEEEE!!! Då springer ju Pumba efter en skalbagge med vingar. Den skalbaggen såg jag! Och den var jättestor och härligt sommrigt fin! Det fanns också en tusenfoting som var lika lång som min vad!

Förutom detta var det förståss vetenskapliga göror vi hade och göra i detta förträffliga museum. Darwins utställning. Såklart är detta det mest vetenskapliga och nördiga och såklart älskade jag det till max! Jag ska så "hänga" där på lovet!

Sen har det nog inte hänt nått speciellt, jag har fikat med kompisar två dagar i rad nu men det är bara för att det finns ett najs café under bron som är bäst att fika på och för att det är najsare att bara umgås. Och igår fick jag chocken av alla chockar för det jobbade en svensk där. Svenskar är ju verkligen inte utrotningshotade i London men dom brukar ju inte prata...

Sara-Hello, can I have a brownie, please?

Butiksbiträde~20- Är du svensk?

Sara-(tror att hon snackar om brownien på ett mystiskt språk och är helt programmerad på det engelska örat) SORRY???!!!

Butiksbiträde-Är du från Sverige?... ARE YOU FROM SWEDEN?

Sara-Aha.... Ja det är jag!

Butiksiträde- Kanske lite svårt att koppla...

Sara- (generad) Hehe, ja.

Hon tittade lite konstigt efter det. Hon jobba inte idag när jag fika där iallafall :D Men det är ju alltid trevligt at prata.

I helgen är det alla hjärtans dag och jag ska köpa massa choklad och macarons och bara mumsa i mig! En ny smak hos the lady with the macarons: Pichtaco!! Jag har redan bestämt mig för att det ska vara min favoritsmak!

Just nu sitter jag och lyssnar på Edith Piaf, har precis ätit nudlar med kykling och soya. Ska nog göra lite kemi och kolla över IELTSläxan en gång till. Idag snöade det i Londi, temperaturen är 0, klockan är 20.21 och det är 12 dagar kvar till lov!

1 kommentar:

  1. Det låter väldigt mysigt med ett café under en bro. Dit skulle jag vilja gå någon gång!
    Det vore ju inte helt tråkigt å hälsa på dig heller ;-) men det blir tyvärr mycket svårare än jag trott tidigare.
    Asså vi måste snacka på msn snart!
    Stor kram!

    SvaraRadera