söndag 31 januari 2010

Back on track!

Efter nästan en månad har jag nu bestämt mig för att skapa ett inlägg.

Jag kom till London med nya mål:

  1. Satsa mer på skolan = Bli PLUGGIS.
  2. Lära känna nya värdfamiljen så att vi förhoppningsvis får en bättre relation än vad jag hade med den förra.
  3. Bli mer involverad i en kyrka.
  4. Gå en kvällskurs men eftersom jag satsar på skolan så kanske det blir lite svårt. Men med planering funkar ALLT!

För nästan en månad sen var jag ovanför molnen för att sedan landa på Heathrow airport. En ny värdfamilj, nytt hem, ny tillvaro skulle undersökas! Såklart var jag ganska deprimerad efter att ha lämnat familj och vänner och bekvämlighet. Men det gick över efter en vecka eller så. Värdfamiljen är väldigt trevlig och hjälpsam, dock lite osociala men jag är ju verkligen van med det redan. Ändå tycker jag att byta värdisar är det bästa jag gjort! Jag har nämligen snackat med hon som bor his gamla värdisar nu, hon har exakt samma problem och den där känslan av att det är fel på mig och inte på dom, jag borde vara mer så och inte så... Jag kännde igen det så väl. Det bästa är också att jag bor med en tjej till. Juliana. Så det känns inte lika ensamt, allt känns bättre när man är två.

Skolan är ju som den är, men mina studieresultat har förbättras och jag tror att man ändå vänjer sig med olika system och upplägg efter ett tag. Lärarna är ju kassa men det är inte så mycket jag kan göra åt det, jo, fråga om hjälp hemma men det är ju inte självklart att dom hjälper till heller.

Värdet är underbarast iallafall. Igår var det 10 grader och sol! Som en tidig sommardag hemma! Jag gick med uppknäppt jacka utan halsduk! I Januari!!

Kompisarna är underbarast! Vi har haft temakvällar, hemmakvällar, filmkvällar, biokvällar. Linnéa åkte hem och det var ju jättesorgligt för hon ville verkligen vara kvar jag kommer sakna henne. Men Vanja kom tillbaka efter massa mentala tsunamin! Vi har även fått med en till i gänget! Klara från sthlm som kom hit efter jul! Hon är söt!

Några nya saker jag har förälskat mig i är bio, för att det är så mysigt, sallader, för att det faktiskt är gott, speciellt cesarsallad och att plugga, roligaste läxorna är franska och IELTS!

Nya oroligheter: Projektarbetet, vi ska ha bestämt ämne innan påsk, och den nya läraren och mentorn som vi ska få efter sportlovet. Om han inte är bra... Då bankar jag huvudet i väggen, räknar till 10, biter på naglarna, drar av mig håret och stampar mig själv på foten.

Nu ska jag nog åka till ett trevligt café i Twickenham och plugga, vi ses!

2 kommentarer:

  1. Va roligt SARA att du kom igång.Glöm inte att efter moln kommer altid sol.
    Va är IELTS för ämne?,det är bra planering du har för terminen lycka till och vi ses snart.
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran :D
    IELTS är ett högskolecertifikat i engelska som man kan ta om man vill plugga utomlands efter gymnasiet. Mycket bra för utvecklingen i språk!

    Tack återigen! Vi ses vid påsk!

    SvaraRadera