tisdag 29 december 2009

Detta har jag gjort sen jag kommit hem:

Söndag 20 december var jag på julkonstert i kyrkan det var trevligast!

Måndag 21 december var jag hos SYOn Inger och snackade skola sedan var det party med alla kompisar! Det var skönt att träffa alla igen. Det var Angelika, Simon, Kerstin, Hanna, Patricia, Vedran, Mickael, Matilda och Kristina som hälsa på. Vi åt fol öppnade julklappar och lekte! Jag fick mitt eget te och sista Hatty Potterboken av Angelika, filmen Upp av Simon, ett halsband av Matilda och ett par legoörhängen och pärplattor av Kerstin. Tyvärr visade det dig sedan att jag hade 39 graders feber så jag hade väl inte lika kul som jag ville.

Tisdag 22 decemner införskaffades en ny frisyr. Danijella sa att förra frisören klippte väldigt ojämt! Så fräckt! Jag som betalade mycket för den frisyren!

Onsdag 23 december kom släkten från Stockholm bestående av Chalo, Linda, Samuel och Adela. Det var trevligast! Vi hade massa uppesittarkvällar med Samuel vilket var roligt även om vi somnade i omgångar. :D

Julafton var som julafton ska vara. Familjen är samlad, god mat, härlig stämning, julklappsöppning sist av allt och en avslutande uppesittarkväll! Alla blev maxat nöjda med sina julklappar. Jag fick pengar av Familjen Touma och brevpapper av Adela, en spargris där det stod Mobilpengar av Jonathan, Gucciparfym av föräldrarna, Elletidningar av Grace, Vargbröderbok, nattlinne men Lilla My på från släkten i Finland, en bok från Maj och såpbubblor från tomten.

Juldagen var det dags för våra släktingar att dra hem igen.

Annandag var det julrea i Göteborg. Det var mycket folk och därför väldigt tråkigt. Jag köpte en kofta på MQ som inte var på mellandagsrean och en sverigebok till nya värdfamiljen. Jag och Grace åkte iallafall hem besvikna.

Den 27 december spenderades med Angelika som följdes med bio med Simon, Grace, Angelika och jag. Vi tittade på 2.45 timmars Avatar vilket är den bästa filmen någonsin! Igen, igen!

Igår var jag på synsambesök efter det åkte jag och Grace till Borås för att äta sushi med Vanja. Det var skönt att träffa henne igen! Vi bytte julklappar och jag blev jättenöjd med min! En tröja som jag funderade på att köpa innan jag åkte hem till Sverige, med massa Eiffeltorn på. Vanja hade kommit ihåg detta och köpt den till mig! Bäst! Efter sushifrossandet åkte gick vi hem till Vanja och fikade och skrev med hennes nya fjäderpenna och bläck som hon köpt i London. Vi hade det kul. Jag råkade dock spilla ut bläcket vilket inte var lika kul...

Idag den 29 december är jag ensam hemma. Grace åkte precis till stan för att träffa Gabriella och Mama och Jonathan är i Borås. Det blir nog Disneyfilmer och te!

3 kommentarer:

  1. din bästaste kusin (jag byter namn för varje kommentar)29 december 2009 kl. 21:09

    hej Sara!vad bra att du har haft det så trevligt här i Sverige!! vi saknar dig jätte mycket och hade en under bar jul med er!! tack för fina presenter!!

    SvaraRadera
  2. Grace som aldrig somnar.6 januari 2010 kl. 19:54

    Jag sommnade aldrog det var bara du och Samuel !!!

    SvaraRadera
  3. hej Sarsor vi längtar efter mer skrivelse i bloggen.Det längsen sen sist.Hoppas allt funkar bra.Må Gud välsigna dig och din nya familje på år 2010.kram

    SvaraRadera