tisdag 6 april 2010

Tre Dagar

I torsdags bar det av till TREDAGAR!! Påskkonferensen för ungdomar som i huvudsak handlar om påsken och detta året var temat "Enda Vägen" Otroligt fantastiskt, och lärorikt och jag önskar att alla jag visste om som inte var där skulle vart där!

Första kvällen, två tjejer runt 14 kommer upp på scen. De berättar att den ena av dem haft (lägg märke till tempus formen) en ondartad tumör i sin mage och att hon bara har tre månader kvar att leva. Detta var i slutet på februari, alltså skulle hon troligtvis gå bort nu i maj. Men båda, tillsammans med församlingar runt om i Jönköping bad för henne. Under tiden som hon började gå på cellgifter och hade ont i magen konstant. En kväll lade alla händerna på hennes mage och bad till Gud att ta bort denna smärta, då kunde hon konstatera att en varm känsla hade spritt sig i magen. Den gjorde inte ont längre! Nästa dag var kompisen med på en samling och ledaren sade att de skulle göra en övning, ställa sig i en ring och lyssna på vad Gud har att säga. Hon tänkte att hon skulle prova och se vad Gud hade att säga om hennes kompis situation, vad hade hon egentligen att förlora? Hon hann nätt och jämt ställa sig i ringen och forma orden "Jag Lyssn..." innan en tydlig röst som man verkligen inte kan tvivla på att det-var-nog-bara-jag-som-tänkte-i-huvudet-rösten. Utan en stark och tydlig stämma som sade: HON KOMMER BLI FRISK!

Direkt när hon kommer hem slänger hon sig på telefonen och ringer sin vän. Denna som kan konstatera att hon fortfarande känner denna varma känsla i magen. Efter några dagar åker hon till läkaren för att börja sin behandling som kanske kan förlänga hennes sargade liv med några veckor, där begär hon envist att läkaren ska rönka hennes mage ännu en gång, läkaren tycker att det är lite konstigt eftersom de tidigare bilderna visar tydliga tecken på tumörer, vad skulle kunna ändrats på några veckor. Men han gör vad hon säger. Och när han får bilderna.... VISAR DE INTE ETT ENDA SRÅR AV EN ENDA TUMÖR!!!!! Hur kan detta vara möjligt tänker den okristne? Jo, det är Gud! Vilka andra förklaringar finns det egentligen?? Vetenskapen har svikit oss, men den som aldrig sviker har räddat denna unga flicka från döden!

Okej, Alien-science-fiktion-varning på denna! Jag hade svårt att fatta det i början, hur kan det vara möjlig, tumörer försvinner inte bara sådar på nån vecka. Men enda förklaringen som mitt förstånd lyckas hitta är att det måste finnas en högre kraft, en god och kärleksfull som bryr sig om de minsta! Det måste vara GUD!

I allmänhet är tredagar det bästa med hela påsken. Det finns inget som är så spännande, så facinerande, så otroligt otroligt som med Gud, och att fira påsken i fokus på honom och med andra som delar samma mål är fantastiskt!

2 kommentarer:

  1. Öhhh...WOOW!!! Fy va härligt!!
    God, schysst och asgrym- det är vad Gud är :-D

    SvaraRadera
  2. Elin, Jag kunde inte sagt det bättre själv! :D
    Och jag hinner tyvärr inte med till kyrkan idag :( så vi han typ inte säga hejdå... Men vi ses ju när jag kommer tillbaka i sommar :D
    Ha det bäst och det var jätteroligt att vara på tjejkvällen igen, det kallar jag att "fira vardag" igen!

    SvaraRadera